KOMBİNASYONLAR
KAMPANYALAR
Bigjoy.com.tr
Koenzim Q10 gücü adına, bir kilo kırmızı et veya bir buçuk kilo fıstık yemeli miyim?

Koenzim Q10 gücü adına, bir kilo kırmızı et veya bir buçuk kilo fıstık yemeli miyim?

Size lisede aldığınız kimya dersini hatırlatıyor olabilir ama CoQ10 ([koenzim-kyu-ten] şeklinde okunur) bunun çok daha fazlasıdır. Kazanımlarınızı artıran ve antrenmanlarınızdan en yüksek verimi elde edebilmenizi sağlayan bir takviyedir.

CoQ10 sağlığa ve bilhassa kalp sağlığına olan faydaları nedeniyle haklı bir şöhret kazanmıştır. CoQ10 vücudun her yerindedir ama özellikle hücre çekirdeğinde yoğun olarak bulunur, karbonhidrat ve yağlardan adenozin trifosfat’ın (ATP) büyük bölümünü ürettiği için de hücrenin enerji merkezi olarak kabul edilir. ATP tüm hücrelerin çalışmak için ihtiyaç duyduğu enerjinin ölçü birimidir.

CoQ10 takviyesi kullanmak ATP üretimini ve buna bağlı olarak ağır antrenmanlar sırasındaki enerji seviyesini artırır.

Artık ne olduğuna ve nerede bulunduğuna dair kabaca bir fikre sahip olduğunuza göre şimdi de daha önemli detaylara geçelim, yani CoQ10’un fitness düşkünleri için neler yapabileceğine ve etkisini nasıl en üst seviyeye çıkarabileceğinize…

Doğal bir çözüm: CoQ10 vitamin olarak sınıflandırılmasa da benzer özelliklere sahiptir ve vücutta çok sayıda tepkimeye yardımcı olan bir koenzim olarak görev yapar. En önemlilerinden biri hayati önem taşıyan hücre çekirdeğinde ATP’nin üretilmesidir.

CoQ10 sizi kardiyovasküler (kalp) hastalıklara karşı koruyarak yaşınız ilerlese de fiziğinizi geliştirmeye devam edebilmenizi mümkün kılar.

20 yaşından sonra vücudun ürettiği CoQ10 seviyesi düşmeye başlar. CoQ10 seviyesi vücudun onu kullanma miktarı arttıkça daha da hızlı düşer ve eğer sıkça spor yapıyorsanız başınıza gelen kesinlikle bu olacaktır çünkü yoğun egzersizler ve buna bağlı olarak metabolizmanın hızlanması vücudun CoQ10 üretimini artırır.

Pek çok klinik araştırma CoQ10’un kalp üzerindeki etkilerine odaklanmış ve bu takviyeyi kullanmanın kalp işlevlerini geliştirdiğini ortaya koymuştur.

CoQ10 sadece vücuttaki tüm dokulara zarar veren serbest radikallerle savaşmakla kalmayıp aynı zamanda vücuttaki C ve E vitamini gibi diğer antioksidanların da potansiyellerini artırır. CoQ10’un bu denli geniş bir yelpazede fayda sunabilmesinin nedeni bu antioksidan özellikleridir. Örneğin kardiyovasküler hastalık riskini azaltmanın bir yolu da LDL (kötü) kolesterolün düşürmektir. Bilindiği gibi yüksek LDL damar duvarlarındaki daralmaya ve tıkanıklığa neden olur.

Kas kazanımlarını birlikte artırma: CoQ10’un antioksidan bağlantılı faydaları aynı zamanda kas liflerini de koruyor olabilir çünkü oksidatif hasar kas toparlanmasını ve büyümesini sekteye uğratır. Araştırmalar bu görüşü ve vücut geliştiriciler için diğer bir önemli konu olan artan enerji seviyesini doğrulamaktadır. CoQ10, yoğun egzersizler nedeniyle düşen ATP seviyesini artırarak, egzersiz performansını artırır.

Yıkıp yeniden yapma: CoQ10 kas dokusuna yönelik hasarı azaltır. CoQ10 hücre zarında bulunur ve orada istikrarın korunmasına yardımcı olur. Böylece kas lifleri, mesela yoğun egzersizlerin neden olduğu mekanik hasarlara karşı daha dayanıklı hale gelir.

CoQ10’u nasıl kullanmalı

İnsanlar üzerine yapılan araştırmaların çoğu günde 300 miligram civarında CoQ10 kullanmanın en etkili doz olduğunu ortaya koymuştur. CoQ10 kırmız et, sardalye, uskumru ve fıstıkta bulunsa da yarım kilo sardalye, bir kilo kırmızı et veya bir buçuk kilo fıstıkta sadece 30 mg CoQ10 bulunur. Diğer bir deyişle, takviye kullanmadığınız müddetçe ihtiyaç duyduğunuz miktarı almanız mümkün değildir.

Kahvaltıyla birlikte 100-200 mg ve akşam yemeğiyle birlikte de 100-200 mg almanız tavsiye ediliyor. CoQ10 yağda çözündüğü için yemekle birlikte alınması daha faydalı olur.

Özlem IŞIK
Suda Vitamin Coenzyme Q10

Suda Vitamin Coenzyme Q10 30 Kapsül

116,90 TL

DETAYLI İNCELE